درگاه الکترونیک خدمات شهروندی
شهرداری رشت درگاه الکترونیکی برای ارائه خدمات شهروندی راه اندازی کرده است. این درگاه به شهروندان امکان می دهد تا بدون مراجعه حضوری، بسیاری از امور و خدمات شهری را به صورت آنلاین انجام دهند. برخی از خدمات ارائه شده در این درگاه عبارتند از:
- پرداخت عوارض شهری مانند عوارض نوسازی، پسماند و خدمات شهری
- درخواست صدور پروانه ساختمانی و پیگیری مراحل آن
- ثبت شکایات و انتقادات در خصوص مسائل شهری
- دریافت اطلاعات کاربردی مانند آدرس و شماره تماس ادارات و سازمان های شهری
- پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی و اخذ تسهیلات طرح ترافیک
- دریافت اطلاعات در خصوص املاک و مستغلات شهری
- اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شهری
شهروندان می توانند با مراجعه به این درگاه و ثبت نام، از مزایای آن بهره مند شوند. هدف اصلی راه اندازی این درگاه، تسهیل ارائه خدمات شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان است.